Kaş Ekimi

Kaşlar tıpkı saçlar gibi dış faktörler ve genetik yapıdan etkilenmektedir. Bu nedenlerde zayıflar, cansızlaşır, güçsüzleşir ve buna bağlı oalrak dökülüp seyrelirler. Bu durumda kaş ekimi devreye girmektedir.

Kaş Ekimi Neden Yapılır?

Kaş ekimi yukarıda belirtieln sebeplerden dolayı dökülürler buna ek olarak geçirilen bazı hastalıklar, ilaç tedavileri de kaşları döker ve sağlıksız, bitkin ve estetik olmayan bir görünüm oluşturur. Bu nedenle de kaş ekimleri yapılır ve estetik kaygılar yok edilir.

Kaş Ekimi Doğal Bir Görünüm Verir Mi?

Ekilen kaşlar var olan kaş hattı içerisinde ekilir. Eğer kişide seyrekte olsa bir kaş kılı varsa o kılların arasına ekim yapılır. Eğer kaşlar tamamen döküldüyse bir kaş hattı belirlenip en doğal şekilde ve yoğunlukta kaş ekimi yapılmaktadır. Tutan kaşlar kesilerek şekillendirilendirilebilmektedir. Yani kaş ekimi doğal olmayan bir görünüm yaratmaz.

Kaş Ekimi Nasıl Yapılır?

FUE tekniği ile yapılır. Yani

• Öncelikle hastaya lokal anestezi uygulanır. ( Hem uygulama yapılacak olan kaşlara hem de sağlayıcı bölgeye )
  • Bu işlemler önce donör alandan kıl köklerinin alınması ve sonra ilgili bölgeye ekilmesi için hasta 2 ayrı pozisyonda yatırıldığı için ve uygulama alanı dar olduğu için lokal anestezi altında yapılmaktadır.
  • Anestezi etki gösterene kadar hastanın işlem öncesi ve sonrası etkiyi gözlemlemek adına fotoğrafları çekilir.
  • Ardından sağlayıcı yani kıl donörü olan bölgeden ekim için sağlıklı kökler alınır.
  • Sağlayıcı bölge genelde ense olmaktadır. Çünkü kıl yapısı kökü uygundur.
  • Alınan kökler daha sonra kaşlara ekilir ve işlem sonlandırılır.

Pratik görünen bu işlem hekim tarafından titilikle yapılmalıdır ve işinde uzman olmayan yani hekim olmayan kişilerin yapma yetkisi yoktur. Çünkü yanlış uygulamalar yanlış sonuçlar doğurabilmektedir.

Kimler Kaş Ekimi Yaptırabilir?

Bu işlem, anestezi almasında sakınca olmayan, hamile olmayan ve emzirmeyen, herhangi bir ilaç tedavisi devam etmeyen kadın ve erkek tüm hastalara uygulanabilir. Önemli olan bu işlemden önce doktorunuza ilaç ve hastalık açısından geçirdiğiniz tüm problemleri anlatmanızdır.

Kaş Ekiminden Sonra Neler Yapılmalıdır?

Bu işlemlerden sonra bir süre kaşlara su ve kimyasal deydirilmemelidir. Buna ek olarak da kaşlar ovuşturulmamalı ve taranmamalıdır.

Ekilen Kaşlar Zamanla Beyazlar Mı?

Ekilen kökler yine hastanın kendisinden alınarak ekildiği için, kökler yapay değildir. Canlıdır. Bu nedenle tıpkı ekilmeyen varolan kaşlar gibi zamanla beyazlar.

Beyazlayan Kaşların Rengi Değiştirilebilir Mi?

Elbette. Ekilen ve tutan yani tutunabilen kalıcı olan kaşlar tıpkı saç ve kaşlar gibi, çok kimyasal olmayan yarı kalıcı, yarı geçici boyalar ile boyanabilir.