Göz Altı Morluk

Tedavileri

Göz Altı Morluk Tedavileri

Göz altı morlukları nasıl ve neden oluşur?

Alt göz kapağımız vücudumuzda en ince ve hassa dokularımızdan biridir. Damarsal ağı çok fazladır. Alt göz kapağında çok küçük toplardamarların (venül) içerisindeki kanı yeteri kadar sirküle edemediği durumlarda kan bu damarcıkların içerisinde göllenir ve koyu bir görüntü ortaya çıkarırlar. (Bacak varisleri gibi). İşte kabaca deride görünen morluklar ve halkalar bu şekilde ortaya çıkar. Ayrıca göz altlarında pigmentasyon problemlerine bağlı da göz altı morlukları oluşabilir. Bazı kronik hastalıklar bunu tetikleyebilir.

Böyle bir durumun arkasında birçok sebep olabilirken hiçbir neden bulunmayıp yapısal da olabilir. Genetik faktörler de işin içine girer. Aşırı stres, yoğun çalışma temposu, uykusuzluk, gözü yoracak işlere fazlaca maruz kalma, kullanılan bazı ilaçlar, kronik baş ağrıları veya bazı diğer hastalıklar sayılabilecek nedenler arasındadır.

Bunların dışında aslında morluk ciddi bir durumda değil ama çukurluğun verdiği ışık kırılmasından da ciddi bir sorunmuş gibi görünebilir.

Tedavide kullanılan yöntemleri saymadan önce yukarıda saydığım durumlara maruziyetin azaltılması göz altı morluklarının tedavisinde en etkin yöntem olacağını bilmemiz gerekir. Ancak bu tür nedenleri ne kadar istesek te elimine edemiyorsak diğer tıbbi tedavilere geçilebilir.

Göz altı morluk tedavisinde kullanılan yöntemler nelerdir?

Göz altı morlukları tedavisini kabaca 2 bölümde anlatabilirim sanıyorum. Bunlardan ilki operasyonel yöntemlerdir. Göz altlarında oldukça incelmiş ve sarkmış deri varsa göz altı morlukları daha belirgin olacaktır. Bu sarkmış cilt fazlalığının toparlanması ya da varsa göz altı torbalarının çıkarılması ya da yerlerinin değiştirilmesi ile göz altları daha sorunsuz hale gelebilir. Operasyon istemeyen hastalar (bir çok sebebi olabilir ve bu grup %80 civarındadır) için en etkin yöntemleri aşağıda sıraladım. Zaten herhangi bir sarkıklık, torbalanma, kırışıklık gibi sorunlar yok ve sadece morluk ve çukurlaşma mevcut ise ameliyatsız yöntemleri biz cerrahlar olarak daha ön planda tutuyoruz.

Göz altı morluklarında ameliyatsız çözümler:

1-Göz altı ışık dolguları

Diğer dolgulardan farklı olarak göz altı ışık dolgusu içeriğinde hyalüronik asit dışında aminoasitler, vitaminler, mineraller ve anestezik madde mevcuttur. Göz altı ışık dolgusu ucu keskin olmayan kanüllerle yanak yanından girilerek, ya da oldukça ince iğnelerle (30G-31G) direkt çukurun içine dolgu maddesi verilerek yapılır. İşlem öncesi mutlaka uyuşturucu krem sürülür ve beklenir. Dolgu mutlaka derine ( kemik üzerine) yapılmalıdır. Göz altı ışık dolgusu çoğunlukla 1 seans uygulanırken ihtiyacı fazla olan hastalarda bazen 4 hafta sonra ikinci seans yapılabilir.

Göz altına yapılan dolguların ana etkisi gözaltı göz yaşı çukurunu doldurarak ışık kırıcılığını azaltmak ve görüntünün böylece daha iyi olmasını sağlamaktır. Göz altı ışık dolgularında da diğer ince yapılı dolgylardan farklı olarak bazı aminoasitler ve vitaminler mevcuttur. Bu tür maddelerde göz altı morluk tedavisinde mezoterapi etkisiyle katkı sunmaktadır.

2-Topikal Tedavi( krem vs. ürünler ile)

Normal şartlarda kullandığımız kozmetik ürünlerin cilt geçirgenlikleri düşüktür. Son yıllarda geliştirilmiş olan göz çevresine özel üretilmiş ve kullanarak cilt geçirgenliği düşürülmüş çıkarılmış kremler kullanılabilir. Tabii ki bu kremlerin içerikleri çok önemlidir. İçeriklerinde mutlaka hyaluronik asit olmalı ve cildin su çekmesini sağlayarak nemlendirmelidir. Günde 2 defa gündüz ve gece yatmadan kullanılır.

3-Mezoterapi uygulamaları

Alt göz kapağındaki toplardamarları sıkarak ve kan akışını hızlandırarak etki gösteren uygulamalardır. Çok ince iğneler (30G-31G) ile 7-15 günde bir olmak üzere 4-6 seans uygulanır. Mezoterapi içeriğinde uygulanan ürünlere göre değişiklikler olacaktır. Mutlaka hyaluronik asit gibi nem artırıcı maddeler içermeli ve bunun yanında renk açıcı bazı vitaminler ve elementler içermelidir. Göz altı ışık dolgusundan farklı olarak hacim yeteneği yoktur. Sıvısal bir üründür ve daha yüzeyel (direkt deri içerisine) yapılır.

4-Fraksiyonel Lazer ( Co2 veya erbium lazer) uygulamaları

Etkili ancak uygulaması bazen hastalara sıkıntı verdiğinden zor bir işlemdir. Lazer ışınları cildi delip alt tabakaya geçerler ve bu bölgede sıkılaşma sağlayarak kan damarlarını daraltırlar. Kollajen dokuyu indükleyip daha kalın bir cilt oluşması ile morlukları maskeleyebilirler. 2-4 seans güneşsiz mevsimlerde uygulanabilir.

5-Peeling uygulamaları

Göz altı morluklarının özellikle ağırlıklı pigmentasyon bozukluklarından kaynaklandığı durumlarda kullanılabilir. Göz altı cildimiz oldukça hassas bir doku olduğu için çok özel bir peeling sistemi uygulanır.

Hangi sistemin ya da sistemlerin kullanılacağına detaylı bir muayeneden sonra karar verilmelidir ve mutlaka göz altı morluk tedavisi hekim tarafından yapılmalıdır.