Rinoplasti

Rinoplasti (Estetik Burun Ameliyatı)

Rinoplasti, burun ameliyatı demektir. Burun görünümünü en uygun şekilde düzeltip hem estetik görüntüyü sağlamak hem de burnun oluşturduğu sağlık problemlerini giderme ameliyatıdır.

Rinoplasti Neden Yapılır?

Söz konusu operasyon, Burun şeklinden şikayeti olan, daha küçük ve estetik bir buruna sahip olmak isteyen, burun şekli sebebi ile sağlık problemleri yaşayan, herhangi, bir kaza ya da darebe sonucu burun yapısı bozulan hastalarda ilgili şikayetlerin çözümlenmesi için yapılır.

Ameliyata uygun hastalarda yapılan rinoplasti operasyonları , iyileşme dönemindeki dikkat edilmesi gereken hususlar yerine getirildiği zaman oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Rinoplasti Nasıl Yapılır?

Söz konusu işlem cerrahi bir operasyondur. Genel anestezi altında, cerrah tarafından ameliyat şeklinde yapılan işlemlerdir.

Burun Estetiği Ameliyatı Adımları

İlk adım muayenedir. Bir hastanın başvurmasından sonra öncelikle muayene yapılır. Yapılan muayenede ,

• Hastanın şikayetleri ve istekleri dinlenir. Daha sonra, nasıl bir burun görünümü yapılması gerektiği,hangi görünüm ile hastanın daha estetik görüneceği ve şikayetlerinin çözümleneceği belirlenir. Ameliyat seyri de planlandıktan sonra ameliyat adımları şu şekildedir.
  • Hasta psikolojik ve fiziksel olarak operasyona hazırlanır.
  • Genel anestezi ile hasta uyutularak operasyon esnasında hiç birşey hissetmemesi sağlanır.
  • Ameliyat başlar ve cerrah tarafından ön görülen düzeltme işlemleri bir bir yapılır.
  • İnce ve düzgün dikişler ile kesiler kesiler dikilir ve operasyon sonlandırılır.

Ameliyat Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

Söz konusu işlemden önce, ilk aşama burunda gerçekten kalıcı bir görünüm değişikliği istenip istenmediğidir. Eğer ameliyat isteniyorsa, operasyondan bir kaç hafta önce tütün ürünleri kullanımı kesilmelidir. Çünkü bu gibi maddeler ameliyat başarısını ve iyileşme sürecini etkiler. Varsa ahafif ilaçların kullanımı kesilmeli ve doktorun ameliyat öncesi önerilerine uyulmalı.

Operasyon Sonrası Neler Yaşanır?

Burun estetiği yapılır ve en önemli aşama aslında operasyon sonrası dönemdir.

• Ameliyattan sonra ki ilk iyileşme dönemi hem hasta için hem de burun yapısının oturması korunması için kritiktir.
  • Operasyondan sonra, doktorun tavsiyelereine uyulmalı ve anestezinin etkisi geçtikten sonra başlayan ağrılar için doktorunuzun önerdiği ağrı kesiciler ihmal edilmemeli.
  • Olası enfeksiyonlar söz konusu ise yine doktorunuzun önerdiği, antibiyotikler veya diğer ilaçlar kullanılmalı.
  • Ameliyat sonrası bandaj, pansuman ve hijyenik kurallar da önemlidir. Bu hususlarda da doktorun tavsiyeleri dinlenmeli ve beriltilen aralıkalrda bandajlar yenilenerek doktor kontrollerine ve ihtiyaç olursa düzeltmelere gidilmeli.
  • Ameliyat sonrası burnun darbe almaması, yüz üstü şekilde uyunmaması, çok sıcak su ile duş alınmaması operasyonun sağlıklı şekilde iyileşmesi ve burun şeklinin yeni halinin iyi şekilde oturması için önemlidir.

Kimler Rinoplasti Ameliyatı Olabilir?

Söz konusu operasyon cinsiyet ayrımı olan bir işlem değildir. Kadın ve erkek tüm hastalar bu ameliyatı yaptırıp burnu ile ilgili şikayetlerinden kurtulabilir.

Rinoplasti Ameliyatının Sakıncalı Olduğu Kişiler

• Hamile kadınlar
  • Emzirme dönemindeki anneler
  • Vücut yapısını ve hormonal gelişimini tamamlamamış olan gençler
  • Kanser gibi ağır hastalıklar için düzenli ilaç tedavisi gören hastalar
  • Şeker hastalığı gibi hastalıkları olan ve kan pıhtılaşması sorunları yaşayan hastalar ve bunun gibi problemleri olan kimseler için rinoplasti sakıncalı bir operasyondur.

Etkisi Ne Zaman Gözlenir?

Söz konusu ameliyatlar, yapıldığı günden itibaren etkili olur. Burun görünümü operasyondan sonra değişir ve yeni görünümüne kavuşur. İlk iyileşme ve ikinci iyileşme dönemlerinden sonra ise burnun estetik ve sağlıklı görünümü tamamen oturmuş olur.