Batık Tırnak

Tedavisi

Batık Tırnak Tedavisi

Tıp literatüründe "Onikokriptosis" olarak bilinen batık tınak (tırnak batması); tırnağın deriye batarak büyümesi problemidir. Oldukça ağrı ve acı verici bir rahatsızlık olup tedavi edilmediği durumlarda kronikleşebilir. Genelde ayak başparmaklarında görülmekte olup bütün ayak tırnaklarında görülme olasılığı vardır.

Batık Tırnağın Sebepleri Nelerdir?

Batık tırnak (tırnak batığı, tırnak batması) bir çok sebepten dolayı oluşabilir;

• Yanlış Tırnak Kesimi
  • Hatalı Pedikür İşlemleri
  • Ayakkabı Seçimi
  • Yetersiz Ayak Bakımı
  • Hamilelik
  • Fazla Kilolar
  • Diyabet
  • Basış Problemleri
  • Ağır Spor Aktiviteleri

Batık Tırnak Tedavi Yöntemleri

Batık tırnak tedavisinde farklı yöntemler kullanılmaktadır. Bunlar;

1 - Tırnak Teli Uygulaması : Batık tırnak (tırnak batığı) tedavisinde en çok başvurulan yöntemlerden bir tanesidir. Kolay, pratik ve cerrahi işlem gerektiremeyen bir yöntemdir. Tırnak batması dışında tırnaklardaki şekil bozukluklarının düzeltilmesi amacıyla da uygulanmaktadır. Ağrısız ve acısız bir yöntem olup bir kaç dakika sürmektedir.

2 - Tırnağın deriye batan kısmının çıkarılarak tırnak dokusunun dezenfekte edilmesi.

3 - Tırnak Ameliyatı : Tırnağın batan kısmınının köke kadar olan bölümünün tırnak dokusu ile birlikte cerrahi işlemlerle çıkartılmasıdır.Cerrahi operasyon gerektirdiği için hastalar tarafından pek tercih edilmemektedir.

4 - Tırnağın Tümden Çekilmesi : Çok eski bir tedavi yöntemidir. Günümüzde fazla kullanılmayan bir yöntemdir.

5- Bant Uygulaması : Farklı tırnaklara uyumlu olması açısından çeşitli ölçülerde üretilen özel bantlarla batan tırnağın yukarı kaldırılması işlemidir. Tedavide uygulanan bantların en önemli özelliği yaylı bir yapıya sahip olmalarıdır. Kullanılan bantlar suya dayanıklı ve farkedilmeleri zordur. Hızlı ve kolay bir uygulamadır. Tırnaklardaki şekil bozuklarının giderilmesi amacıyla da kullanılan bir yöntemdir.

5 - Lazerle Batık Tırnak Tedavisi : Gelişen teknoloji ile birlikte batık tırnak tedavisinde de lazerler kullanılmaktadır. Tırnak yatağına lazer sistemleri kullanılarak yapılan yatak plastisi ile batık tırnak tedavi edilmektedir. Lazerle batık tırnak tedavisi yaptıran kişiler bir kaç gün içerisinde sosyal yaşantısına devam edebilmekte ve yaklaşık olarak 1 hafta sonunda tam iyileşme sağlanmaktadır. Lazerle yapılan tedavi sonrasında batmanın nüksetmesi ihtimali yok denecek kadar azdır.