Fue Saç Ekimi

Saçlar Neden ve Nasıl Dökülür?

Saç dökülmesinin birincil nedeni hormonaldir. Yani dihidrotestesteron ve testesteronun dönüşümleridir. Dihidrotestesteron ise saçları zayıflatır ve tutunamayan saçlar dökülmeye başlar Kısaca saç dökülmesi bu şekilde gerçekleşmektedir. Buna ek olarak hormonal yatkınlık dışında dış faktörlerin de etkisi ile saçlar daha çabuk dökülmektedir.

FUE Tekniği Nedir?

Açılım olarak Folliküler Ünite Ekstraksiyonu demektir. Saç, kaş, sakal gibi kılların, deri ile olan bağlantısını yarı dairesel hereketler yapıp ayırma tekniği ile kıl köklerinin yani saç köklerin deri altından dış ortama alındığı ve ardından ihityaç olan saçsız bölgeye ekildiği bir ekme operasyonudur.

Tekniğe adını veren FUE ismi kıl köklerinin deri altından alındığı tekniktir. 3 tip şeklinde FUE tekniği uygulanmaktadır.

• İğneli Ekim Tekniği
  • Choi Ekim Tekniği ( Kalem Tekniği )
  • Slit Ekim Tekniği ( La Teral tekniği )

Bu teknikler, cerrah tarafından hastada var olan probleme göre seçilir ve uygulanır .

Kıl Kökleri Genellikle Hangi Bölgeden Alınır?

Kılların alındığı sağlayıcı bölge genellikle saç, kaş ve sakal ekimi için en uygun olan enseden alınmaktadır. Buradaki kök ve kıl yapıları aynı denecek kadar benzerlikler gösterir.

İşlem Nasıl Yapılır?

Öncelikle hastaya lokal anestezi uygulaması yapılır böylece hasta konforu sağlanmış olur.

• Ardından tedavi ve ekimin nasıl etkili olduğunu tespit etmek amacı ile işlem öncesi farklı açıalrdan fotoğraflar çekilir.
  • Anestezi etki gsterdikten sonra hasta sedyeye yüz üstü yatırılarak sağlayıcı olan ense bölgesinden gerekli olan saç kökü miktarı FUE tekniği ile alınır.
  • Alınan köklerin sayısı hastadan hastaya göre değişsede bu sayo bazen 1500, bazen 2000 bazende 3000'e yakın olabilmektedir.
  • Ardından alınan kökler seyrek olan bölgelere ekilerek saç ekim işlemi gerçekleştirilir.

Saç Ekimi Öncesi

Saç ekimi öncesi kanın pıhtılaşmasını engelleyen sulandırıcı ilaçların kullanımı işlemden bir süre önce bırakılmalıdır. Uygulama alanı kolay görüş ve temzilik sağlamalı bu durum operasyonun başarı oranını arttırmaktadır. Bunlara ek olak ekim yapıldıktan sonra uygulama alanı hassas olacağı için ve ekilen saçların tutması, dökülmemesi için aşındırıcı bir etki – temas önlenmelidir. Bu nedenle işleme gelriken tercik edeceğiniz kıyafet işlem sonrası konfor için iyi tercih edilmelidir.

Saç Ekimi Sonrası

Ekim yapılan bölge korunmalı ve saçların dökülmemesi için aşındırıcı temaslar engellenmelidir. Doktorun bu konu ile ilgili kişiye özel yaptığı tavsiyelere uyulmalıdır. Bunlara ek olarak saçları belli bir süre yıkamamalı ve yıkamnın serbest olduğu belli bir süre içerisinde de saçları yıpratıcı hareketler ile yıkama yapılmamalıdır.