Uyluk Germe
Ameliyatı

Uyluk Germe Nedir?

Uyluk germe estetiği, çeşitli sebeplerden dolayı, deforme olmuş uyluk bölgesinin en uygun şekilde estetik hale getirilmesi için yapılan cerrahi işlemler bütünüdür.

Uyluk Bölgesinde Neden Deformasyonlar Oluşur?

Ciddi kilo kayıpları, doğumlar, derinin elastik yapısının sarkma – gevşeme gibi durumlara müsait olması, yaşlanma gibi sebepler deforme ve sarkma oluşturur.

Bu Durum Bir Sağlık Problemi Midir?

Hayır bu durum bir sağlık problemi değildir. Estetik kaygılar olşturan ve kötü görüntü veren bir problemdir. Buna ek olarak iki bacak arasındaki deforme olmuş fazla derinin, bir birine sürtünmesi ve sürekli olarak bitişik durması ya da yürürken du durumların yaşanması, aşındırıcı, tahriş edici ve can yakıcı bir hal alabilir. Bu durumda cerrahi müdahalae gerekir ve uyluk germe ameliyatı en doğru çözümdür.

Uyluk Germe Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Bu operasyon, fazla deri ve yağ dokularının cerrahi işlem ile alınması şeklinde yapılır.

Operasyondan önce hastaya yapılacak ameliyatın büyüklüğüne göre genel veya lokal anestezi uygulanır.

Kimlere Uygulanabilir?

Söz konusu işlem, anestezi almasında sakınca olmayan, ilaç tedavisi görmeyen, hamile olmayan ve emzirme dönemini atlatmış kadın ve erkek tüm hastalara uygulanabilir.

Operasyonun Başarılı Olduğu Hastalar Ne Gibi Özellikler Taşır?

Genellikle vücut ölçüleri ile ilgili bir problem yaşamayan, sadece uyluk bölgesinde estetik görüntü bozukluğu yaşayan, işlem için uygun, orta yaş ve üstü kişilerde daha uygundur ve başarı oranı yüksektir.

Ameliyat Öncesi / Sonrası

Ameliyat öncesi : Kısaca, tüm cerrahi işlemlerin öncesinde yapılması gereken kurallar aynen geçerlidir. Yani, aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kesilmeli, tütün kullanımına ara verilmeli ve en önelisi doktora muayene olarak işlem için uygun olup olunmadığı ve ameliyat planı belirlenmelidir.

Ameliyat sonrası : İstirahat dönemi önemlidir. Çünkü ameliyat yapılan bölge yürüme ve oturma aktivitelerinin gerçekleştirildiği kasık bölgesi olduğu için uzun yürüyüşler ile aşınma yapılmamalıdır. Özellikle ameliyattan sonraki ilk 2 hafta bu durum önemlidir. Olası ağrılar için ağrı kesici ialçalr yeterli olacaktır. Aksi durumlarda ağrı kesici iğneler düşünülebilir. Bunlara ek olarak doktorun tavsiyelerine uyulmalıdır.

Yara İyileşmesinde Sorunlar Yaşanır Mı?

Bu cerrahi işlem hassas ve kritik bir bölgeden kesi açılarak yapılan bir ameliyat olduğu için yara iyileşme süreci de çok önemlidir ve doktor tavsiyelerine uyulmazsa iyileşme ile ilgili sıkıntılar yaşanabilir. Bu nedenle hekimin önerdiği sıkı ve özel tayt kıyafetlerin altında 2 ay süre ile kullanılmalıdır ve bölgenin temizliğine önem verilmelidir. Eğer bu durum ile ilgili sorunlar yaşanırsa doktorunuza başvurmanız en doğru seçenektir.

Ameliyattan Sonra İz Kalır Mı?

Söz konusu operasyon hassas bir bölgeden kesi açılarak yapılır. Genelde izler gizlenerek dikilir ve çoğunlukla bu izler iyileşir, deri rengine yakınlaşır. Ameliyat izlerinin iyileşmediği durumlarda ise operasyonun üzerinden belli bir süre geçtikten sonra lazer ile iz ve leke tedavileri önerilebilir.

Uyluk Bölgesindeki Sorunlar İçin Ameliyatsız Çözüm Yöntemleri Mevcut Mudur?

Elbette vardır. Lazer ile çözümler söz konusudur. Fakat bu çözümler çok yoğun olmayan ve geç kalınmamış problemleri çözümler.

Bu Operasyon Kalıcı Çözüm Sağlar Mı?

Söz konusu işlem, kalıcılık süresi çok uzun olan bir işlemdir. Eğer bu operasyondan sonra tekrar ciddi kilo kayıpları yaşarsanız sarkmalar ve deformasyonlar yinelenebilir. Fakat kilo kaybıdının söz konusu olmadığı durumlarda yaşlanma etkisi ile az miktarda problemler yaşanabilir. Fakat bu oeprasyonda olduğu gibi deri ve doku çıkarımı yapılan operasyonlarda hiçbir zaman eskisi gibi kötü bir görüntü tekrarlanmaz.