Mezoterapi

Mezoterapi İle Cilt Gençleştirme

Mezoterapi, çeşitli cilt problemleri için haricen bir uygulama yapmak yerine problemleri çözücü ilaçların direk olarak sorunlu bölgeye enjekte edilemsi işlemidir.

Mezoterapi İlacı Nedir?

Bu ilaç hekim tarafından kokteyl edilen ve gerekli dozda enjekte edilen bir ilaçtır. İlacın içinde; vitamin, mineral, protein, hyaluronik asit, kolajen ve hücre yapımını arttıran elementler vardır.

Nasıl Uygulanır?

Küçük enjeksiyonlar ile deri altına iğne ucundan salınarak uygulanır.

Hangi Bölgelere Uygulanır?

Özellikle anti aging için yapılan mezoterapiler yani gençleştirme ve yaş alamama önlemi için yapılan mezoterapiler kombin halinde uygulanmaktadır. Yani sorunlu olan tüm alanlara belli bir orantı planlanarak uygulanır. Bu şekilde daha dengeli bir görünüm elde edilir. Çünkü tek bir alana yapılan mezoterapi işleminden sonra mezoterapi yapılmayan bölge daha yaşlı görünür ve göze batar. Anti aging tam ve çok yönlü olmalıdır. İşte uygulama yapılan bölgeler.

• Yüz ( alın, yanaklar, çene .. )
  • Boyun, gıdı
  • Dekolte
  • Eller
  • Kol
  • Bacak
  • Göbek, karın
  • Saç derisi

Hangi Problemlerin Tedavisinde Kullanılmaktadır?

Mezoterapi, yaşlılık belirtisi olan tüm sorunları çözümleyebilir.

• Kırışıklık
  • Renk değişimleri
  • Yağ dokularının kümelenip fazlalık görünümü yaratması
  • Selülit
  • Çatlaklar
  • Derinin rengini açıp daha canlı gösterme
  • Ciltteki yağlanmaları kontrol altına alma
  • Akne izi
  • Sivilce izi
  • Lekelerin tedavisi gibi bir çok problemde kullanılan mezoterapi anti – aging özelliği taşır.

Kimlere Uygulanabilir?

Söz konusu işlem, ilacın deri altına enjekte edilmesi işlemi olduğu için uygulanamsında sakınca bulunan bazı kişiler vardır. Bu kişilerin özellikleri

• Hamilelik
  • Emzirme
  • İlaç tedavisi görme
  • Akne için tedavi görme
  • Sivilce için tedavi görme ve
  • Ağır hastalıklar için tedavi görme
  • Deride enfeksiyon ve alerjik problemler yaşama

İşlem Acı Verir Mi?

Bu işlem ilaç enjekte edildiği biraz acı verebilir. Bu nedenle hastaya işlemden 20 dakika önce lokal anestezi kremi sürülür ve krem etki gösterdikten sonra uygulama yapılır. Doktorunuzun tavsiye ettiği bir lokal anestezi kremini de kendiniz işleme gelirken uygulayabilirsiniz. Böylece seans zamanından kazanmış olursunuz.

İşlem Süresi

Bu işlemin süresi handi bölgeye yapılaağına ve uygulama yapılacak olan alan sayısına göre değişir. Tek bir alan için uygulama süresi 15 dakikadır. Fakat saç için yapılan işlemlerin süresi ise 30 dakikadır.

Seans Sayısı

5 – 10 seans arasında bir seans sayısı söz konusudur. Asıl seans sayısı bilgisi, yapılan bir iki mezoterapi işleminden sonra şekillenir.

Seans Periyodu

Bu işlemde uygulama aralığı yapılan mezoterapinin etki süresi geçmeden bir diğer anti aging mezoterapinin yapılması ve etkisinin sürekliğininin sağlanması mantığını taşır bu nedenle seans periyodu haftada 1 ya da aiki haftada 1 şeklindedir.

Uygulama Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler?

Bu işlemden sorna deride kızarıklıklar meydana gelir. Bunun için deri üzerine yağlı olmayan bir güneş koruyu krem uygulanmalıdır.

İşlem Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Aslında mezoterapi yapıldığı andan itibaren etki etmeye başlar. Fakat cilt yüzeyinde olumlu etkilerin görülmesi zaman alır.

Söz konusu işlemin etki göstermesi için biraz zaman geçmelidir. Çünkü cilt yüzeyinde gözlenen problemler, deri altında başlayan bazı olumsuzlukların yoğunlaşarak cilt yüzeyinde görünür hale gelmesi ile var olan sorunların tedavisidir mezoterapi. Buna ek olarak ilacın deri altındaki problemleri halledip deri üstünde etki göstermesi zaman alır. Bu zaman ise 1 ay olabilir. Bazı hastalarda bu süre uzar bazı hastalarda ise bu süre kısalır. Deriye ve ciltteki problemlere göre bu durum değişeknlik gösterir.