Lazerle Akne/

Sivilce Tedavisi

Lazerle Akne ve Sivilce Tedavileri

Akne, ergenlik döneminde yaşanan hormonal değişimler sonucu deri altında yoğunlaşan yağ bezelerinin, deri üzerinde kırmızı ve kabarık noktalar halinde gözlenmesidir. Bazen iltihaplı, bazen beyaz, bazen de siyah olarak görülebilirler.

Sivilce ise, yağ bezelerinin cilde açılan kanallarının tıkanması sonucu deri altı gibi görünen kırmızı ve küçük noktacıklardır.

Bu noktacıklar bir deri hastalığıdır. Ergenlikten sonra geçmezlerse, tedavi edilmelidir.

Akne ve Sivilce Oluşumuna Sebep Olan Etkenler Nelerdir?

• Hormonal değişimler ( ergenlik, hamilelik )
  • Bazı bakteriler
  • Sebum üretiminin artması
  • Enfeksiyon sorunları

Akne ve Sivilceler Nasıl Tedavi Edilir?

Eğer bu problemler için ilaç, merhem kullanımı denendiyse ve bu tedaviler başarısız olduysa, lazer ile tedavi oldukça başarılı bir seçenektir.

Lazerle Akne ve Sivilce Tedavisi

Bu işlemde fraksiyonel karbondioksit lazer ve nd-yag lazer sistemleri kullanılmaktadır. Bu lazer sistemi, co2 ile birleştiği zaman akne ve sivilceleri tedavi ederek yok eder.

Lazerle Akne Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Lazer ile akne ve sivilce tedavisi işlemlerinde,

• Fraksiyonel lazer kullanılacaksa eğer, lazer atışları yapılmadan önce işlem görecek olan alana karbondioksit maskesi sürülür. Maske belli bir süre ciltte bekletildikten sonra lazer atışları yapılır.
  • Nd-yag lazer ile uygulama yapılacaksa sorunlu alana atışlar direk olarak başlatılır.

Seans Bilgileri

Seans Sayısı

Seans sayısı aknelerin problem derecesine göre değişkenlik göstermektedir. Bu nedenle ilk muayene görüşmesi çok önemlidir.

Seans Süresi

Seansların uygulama süreleri , birkaç haftada 1 şeklindedir.

İşlemler Acı Hissi Verir Mi?

Dayanılamayacak bir acı hissi olmasa da lazer uygulamalarından 20 dakika önce lokal anestezi kremi sürülebilir.

İşlemden Önce Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bu işlemlerden sonra, cildi temiz tutmak ve güneşten korumak çok önemlidir.

Bu nedenle her seanstan sonra ve tedaviler tamamen bitene kadar güneş koruyu kremler kullanmaya daha çok özen gösterilmelidir. Cilt yüzeyi işlemden sornaki 1 gün boyunca sıcak su ile yıkanamamalı ve makyaj yapılmamalıdır. Bunlara ek olarak yağlı kremler kullanılmadan cilt dengeli bir şekilde nemlendirilmelidir.

Bu Tedavi İle Kalıcı Çözüm Sağlanır Mı?

Ne yazık ki değildir. Çevresel faktörler ve beslenme alışkanlıklarına bağlı olarak akne ve sivilceler tekrar çıkabilir. Tedavi edilen yerler ise eskisi kadar problemli görüntüler sergilemez. Buna ek olarak kadınlarda hamilelik ve adet dönemlerinde de sivilceler sıklıkla görülür.

Akne ve Sivilceler İçin Önlem Alınabilir Mi?

Ergenlikte oluşan sivilceler olağan bir akışın getirisidir. Fakat bu dönemden sorna sivilceye yatkın olan ciltler yani yağlı ciltlerde, önlem alınabilir. Bu önlemler;

• Beslenme şekline dikkat etmek.
  • Cildi temiz tutmak ve yağdan arındırmak.
  • Cildi dengeli nemlendirmek ve gerekli olan vitaminleri haricen olarak da uygulamak.
  • Makyaj ile uyumamak
  • Doğru bakım ürünü ve doğru kozmetik ürün kullanmak.

Lazer Dışında Akne Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

• Cilt Mezoterapisi
  • Medikal Cilt Bakımı