PRP Nedir?

• slidebg1

PRP Nedir?

PRP, açılımı platalet rich plasma olan bu uygulama hemen hemen tüm sorunlara çözüm olmaktadır. Uygulama ve etken madde olarakta risk taşımayan bu tedavi şekli başarısını kanıtlamış bir çözümdür.

PRP Nasıl Yapılır ve Etken Maddesi Nedir, Neden Güvenilirdir ?

Platalet rich plasma, tedavi yapılacak olan hastadan alınan kendi kanının özel bir santrifüj cihazında plazmalar yönünden zengin hale getiriliyor. Söz konusu plazmalar var olan problemlerin tedavisi için derinin ihtiyaç duyduğu maddeleri sağlıyor. Bu nedenle de başarılı bir tedavi şekli oluşmuş oluyor. Etken maddesi kişinin kendi kanı olduğu için hiç bir risk taşımaz ve güvenilir bir yöntemdir. Yine de hamile, emziren annelere yapılması sakıncalıdır. Aynı zamanda ilaç tedavisi gören hastalara. Yapılan prp ilacı yine kişinin kendisine problemli alanlara enjekte edilir ve enjekte işleminde küçük, ince iğneler kullanılır.

PRP Hangi Sorunları Çözer ?

Bu işlem,

• Pigmenteasyon değişimleri
  • Lekeler
  • Akne ve sivilce izleri
  • Derideki fazla yağlanma
  • Hafif derinlikteki çatlaklar
  • Saç dökülmesi gibi problemlerin çözümünde kullanılır.

PRP ilacının hangi noktadan ne dozda enjekte edileceği doktor tarafından belirlenir. Bütün sorunlar için tek bir noktaya aşılama yapar gibi enjekte edilmez. Sorunlu alana 1 - 2 cm aralıklarla çok küçük dozlarda yavaş yavaş bırakılır. Böylece soruna direk müdahale edilir ve başarı sağlanır. İşlemden önce uygulanan lokal anestezi kremleri ve spreyleri de işlem sırasında hastanın rahat etmesini sağlar.

Saç dökülmelerinin durdurulması ve saçların güçlendirilmesi için de uygulanan PRP bu yönü ile sık sık tercih edilen bir uygulamadır. Birkaç hafta ara ile seans seans uygulanan işlemler sonucunda derideki problemler yok olur ve hem gençleşme sağlanır hem de sağlık açısından daha iyi bir hal elde edilmiş olur. Tedavi şekli ve etken maddesi yöntemi ile PRP bir tür kök hücre tedavisi olarakta tanımlanabilmektedir.

© 2014 Op. Dr. Murat Ataseven. Tüm Hakları Saklıdır.